Dagens finemang

Idag är jag på Kings of Leon-humör.
Kings of Leon är ett av mina absoluta favoriter. Dom är ett amerikanskt band från Tenessee och består av 3 bröder och en kusin, alla med samma efternamn, Followill vilket också var bandets första namn. Häromveckan släppte dom sitt femte album. Första singeln "Radioactive" har ni säkert alla hört på radion. Men jag vill framhäva en annan låt från skivan. En väldigt lugn och mysig låt som passar perfekt för att bara sitta och slappa till. Den är mer typiskt KOL-sound i också. Den heter "Pyro". Det är bara att lyssna och njuta! :)



Jag vill också passa på att , när vi nu snackar Kings of Leon, slänga upp en riktigt skön livespelning (såklart).
Det här är från Reading i England och med den klart bästa låten från kvartetten, "Fans". Fruktansvärt skönt gung i låten. Året är 2007. Lyssna och njut :)



Jag känner att jag också måste få med ett lokalt inslag gär i bloggen. Duon Little Marbles från norrköping har nu fått sitt genombrott. Den nya låten "Jag hoppar och trampar på ditt hjärta" har börjat spelar på sveriges radio p3 och fick även ligga en vecka på Tracks. Det här är en, ja, liten personlig favorit. Jag vet att det finns väldigt många skilda åsikter om den här låten, men jag tycker fan den svänger. Avgör själva! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0